Wykłady

Od czasu do czasu mam okazję podzielić się swoim doświadczeniem i spostrzeżeniami dotyczącymi programowania nie tylko w aspekcie technicyzm, ale przede wszystkim ludzkim. Bo przecież programy piszemy dla ludzi. I nie chodzi tu tylko o interfejs użytkownika, ale także o wewnętrzną logikę oraz kształt kodu źródłowego.

Kto to jest „Senior developer”

Wiele ofert pracy dotyczy stanowiska „Senior developer”. Definicji tego pojęcia p różno szukać w sieci. Prędzej znajdziemy artykuły czy wpisy na branżowych blogach z próba odpowiedzi na pytanie – kto to właściwie jest. Też się nad tym ostatnio zacząłem zastanawiać i dlatego powstał ten krótki dwudziestominutowy wykład który miałem przyjemność wygłosić na meetupie przygotowanym prze wrocławski IT Corner

Kto to jest senior developer

Design patterns

Wykład dla początkujących programistów, przygotowany jako wstęp do poznawania wzorców projektowych i wyjście poza techniczne podejście do programowania. Wzorce pozwalają dostrzec wspólne rozwiązania nienależne od stosowanej technologii i języka a nawet klasy problemu jaki rozwiązuje opracowywane przez nas program.

Design patterns

F.A.I.L.

Błędy są przez nas traktowane jako coś złego. Tymczasem błędy uświadamiają nam, że doszliśmy do granic swojej strefy komfortu poza którą jest rozwój. I dopiero ich poprawianie i rozwiązywanie znalezionych przy okazji problemów. I może to nie jest przyjemne – bo spotkanie ze swoimi ograniczeniami takie być nie może, ale prowadzi nas dalej i pozwala się rozwijać.

FAIL

Simplicity - why it is so complicated

Simplicity to próba odpowiedzi na pytanie – dlaczego programowanie jest trudne, a właściwie dlaczego jest niepotrzebnie komplikowane. Bo patrząc w kod większości systemów z jakimi się spotkałem w praktyce zawodowej – była niepotrzebnie przekombinowana. A przecież to prostota jest tym do czego powinniśmy dążyć. Prostota która wynika ze zrozumienia.

Simplicity - why it is so complicated