Od czasu do czasu mam okazję podzielić się swoim doświadczeniem i spostrzeżeniami dotyczącymi programowania nie tylko w aspekcie technicyzm, ale przede wszystkim ludzkim. Bo przecież programy piszemy dla ludzi. I nie chodzi tu tylko o interfejs użytkownika, ale także o wewnętrzną logikę oraz kształt kodu źródłowego.
Kto to jest „Senior developer”Wiele ofert pracy dotyczy stanowiska „Senior developer”. Definicji tego pojęcia p różno szukać w sieci. Prędzej znajdziemy artykuły czy wpisy na branżowych blogach z próba odpowiedzi na pytanie – kto to właściwie jest. Też się nad tym ostatnio zacząłem zastanawiać i dlatego powstał ten krótki dwudziestominutowy wykład który miałem przyjemność wygłosić na meetupie przygotowanym prze wrocławski IT Corner |
![]() Kto to jest senior developer |
Design patternsWykład dla początkujących programistów, przygotowany jako wstęp do poznawania wzorców projektowych i wyjście poza techniczne podejście do programowania. Wzorce pozwalają dostrzec wspólne rozwiązania nienależne od stosowanej technologii i języka a nawet klasy problemu jaki rozwiązuje opracowywane przez nas program. |
![]() Design patterns |
F.A.I.L.Błędy są przez nas traktowane jako coś złego. Tymczasem błędy uświadamiają nam, że doszliśmy do granic swojej strefy komfortu poza którą jest rozwój. I dopiero ich poprawianie i rozwiązywanie znalezionych przy okazji problemów. I może to nie jest przyjemne – bo spotkanie ze swoimi ograniczeniami takie być nie może, ale prowadzi nas dalej i pozwala się rozwijać. |
![]() FAIL |
Simplicity - why it is so complicatedSimplicity to próba odpowiedzi na pytanie – dlaczego programowanie jest trudne, a właściwie dlaczego jest niepotrzebnie komplikowane. Bo patrząc w kod większości systemów z jakimi się spotkałem w praktyce zawodowej – była niepotrzebnie przekombinowana. A przecież to prostota jest tym do czego powinniśmy dążyć. Prostota która wynika ze zrozumienia. |
![]() Simplicity - why it is so complicated |